Ofte stilte spørsmål

Ofte stilte spørsmål



Ubesvarte spørsmål?

Dersom du har spørsmål som ikke avklares nedenfor, ta gjerne kontakt via Discord, telefon eller send oss en mail til [email protected].

 

Når åpner dørene?

Vi åpner dørene kl 16:00 Fredag 20. februar

Når stenger dørene?

Vi kutter internett og strøm kl 12:00 Tirsdag 24. februar
Alle deltagere må være ute av hallen innen kl 13:00, hvis du må være lengre i hallen av ulike årsaker kan dette avtales på forhånd.

Hvor lenge varer et dagspass?

En dags billett varer til dagen du kjøper passet kl 02:00, for å være lengre i hallen etter dette tidspunktet må et nytt dagspass kjøpes.

Hvor lang Internett kabel trenger jeg?

Vi anbefaler at du tar med deg en 15 meter lang (eller lenger) Internett kabel, hvis du har kortere kabel er det ikke sikkert denne er lang nok.

Hvor rask er nettet?

Den totale kapasiteten på nettverket er 10Gbps og vi har 10Gbps frem til hver rad.

Hvor stor plass får jeg?

Deltaker plassene er 90 cm brede og 60 cm dype. 

Er det mulig å dusje under HordaLAN?

Ja, det vil være mulighet for å dusje i fellesgarderober. Det vil være adskilte garderober for gutter og jenter.

Hvor mye strøm kan jeg bruke?

Hver deltager får én ampere (1A / 230watt) til bruk, dette holder normalt til en skjerm og PC eller konsoll. Veteran radene får mer.
Merk at selv om datamaskinen din gjerne har en strømforsyning som er større enn 230w, betyr det ikke at den trekker det. Det er lov å ta med ekstra utstyr (skjerm, bærbar pc, konsoll, osv.) men hvis det kan skape problemer kan du bli bedt om å koble dette fra eller bare bruke én av delene.

Hvor kan jeg oppbevare bagasje?

Bagasje kan oppbevares under bord plassen man har disponibel. Her må du gjerne forhøre deg med personene som sitter ved siden av deg, om dere kan få til en grei løsning ang. oppbevaring av bagasje. Av sikkerhetsmessige årsaker må det ikke oppbevares bagasje bak plassen sin slik at midtgangen mellom radene blir blokkert for ferdsel. Det skal være mulig for andre deltakere og crew å kunne gå mellom radene. Så lenge plassering av bagasje ikke blokkerer midtgangen så skal oppbevaring av bagasje gå fint. 

Hvor kan jeg sove?

Vi har et eget område som er designert til å kunne sove i. Her vil det være vakthold for å passe på. I denne sovesalen skal det være stille og rolig, så dersom man har en oppblåsbar madrass så må denne blåses opp utenfor sovesalen. Det er også mulig å sove ved plassen sin så lenge man ikke sover under bordplassen (av sikkerhetsmessige årsaker) eller blokkerer midtgangen mellom radene. Dersom du blir sovende sittende, med for eksempel en pute på tastaturet, vil vi sterkt anbefale at du ikke sover lenge i denne stillingen. 

Hva må jeg ha med meg til innsjekk?

Gyldig legitimasjon med bilde og forhåndsregistrering billett. Dersom du ikke er fylt 16 år, vil vi også trenge samtykke skjema signert av foreldre/verge som tillater at du kan delta og overnatte ved arrangementet.

Kan jeg ta med kjøleskap, vaffeljern, kaffetrakter eller andre hvitevarer?

I utgangspunktet ikke, men vi tillater bruk av enkelte små kjøleskap mot at det kjøpes en egen plass til kjøleskapet, og at det samtidig sendes en skriftlig søknad til [email protected] med dokumentasjon på kjøleskapet.

Det er en forutsetning at søknaden godkjennes før kjøleskapet slippes inn i hallen. Andre hvitevarer er ikke tillatt da dette trekker for mye strøm til at vi kan tillate det, og kan være brannfarlig hvis det håndteres feil. Det finnes derimot mikrobølgeovn og vann koker tilgjengelig for alle ved kiosken.

Må jeg ta med meg egen stol?

Nei, men det er anbefalt med egen stol eller i hvert fall en pute å ha i ryggen eller sitte på, da stolene vi har til utlåns blir noe ubehagelig å sitte på i 5 dager i strekk.

Er det tyverier på HordaLAN?

Vi kan dessverre ikke garantere at utstyret ditt ikke blir stjålet, men vi har et stort sikkerhetscrew som gjør sitt beste for deltakernes sikkerhet og velbehag. Det kan være en god idé å ta med seg verdigjenstander når du forlater plassen din, eller få noen av vennene dine til å passe på dem.

Hva skjer dersom noe av utstyret mitt skulle bli stjålet eller ødelagt?

HordaLAN er ikke ansvarlig for noen form for økonomiske tap, direkte eller indirekte knyttet til arrangementet, men vi anbefaler å politianmelde eventuelle tyverier. Vi anbefaler også reiseforsikring.

Er det mulig å parkere?

Det er mulig å parkere, men vi har begrenset kapasitet, så det er første-til-mølla-prinsippet som gjelder.


Trygghet og ansvar

  • Sikkerhet: Arrangementet er rusfritt med døgnkontinuerlige vakter. Vaktene jobber både med å ivareta sikkerheten og passe på at deltagerne har det kjekt. Det er vakthold ved alle innganger, i tillegg til sikkerhet- og trivselsvakter som fører jevnlig tilsyn inne i hallen. Disse er lett synlige med gule vester og kan kontaktes uansett om man har små eller store problemer, generelle spørsmål, eller vil slå av en prat. 
    Vi er i dialog med lokalt politi og brannvesen, både før, under, og etter arrangementet. Disse deltar i den overordnede planleggingen. De pleier å komme på besøk for å si hei, forsikre seg som at arrangementet gjennomføres trygt, og tape i Mario Kart.

 

  • Trivsel og helse: Vi har et eget mannskap med førstehjelpere. Disse kan yte bistand ved sykdom og skade, og også når man føler seg litt ensom og har hjemlengsel. Mannskapet er selektert på bakgrunn av kompetanse og interesse for helsearbeid. De går kledd i røde vester, og det henges opp eget telefonnummer på arrangementet for å få kontakt med dem.

 

  • Miljø: Vi skal alltid ha et trygt og hyggelig miljø på arrangementet vårt. Vi forventer at alle deltagere oppfører seg pent og er greie med hverandre. Skulle man oppleve en situasjon der en annen deltager oppfører seg ufint, kan man ta kontakt med en av vaktene som går rundt i salen. Slike saker tas på alvor og håndteres i henhold til foreningens retningslinjer.