FAQ

FAQ

Ubesvarte spørsmål?

Dersom du har spørsmål som ikke avklares nedenfor, ta gjerne kontakt via vår Facebook-side, Discord, eller send oss en mail til [email protected].


Når åpner dørene?

Vi åpner dørene kl 16:00 Fredag 23. Februar.

Når stenger dørene?

Vi kutter internett og strøm kl 12:00 Tirsdag 27. Februar.
Alle deltagere må være ute av hallen innen kl 15:00, hvis du må være lengre i hallen av ulike årsaker må dette avtales på forhånd.

Hvor lenge varer et dagspass?

Et dagspass varer fra klokken 09:00 til klokken 23:59. Ønsker man å være i hallen på natten må man kjøpe vanlig billett.

Hvor lang internettkabel trenger jeg?

Vi anbefaler at du tar med deg en 15 meter lang (eller lenger) internettkabel, hvis du har kortere kabel er det ikke sikkert denne er lang nok.

Hvor rask er nettet?

Den totale kapasiteten på nettverket er 10Gbps.

Hvor stor plass får jeg?

Deltakerplassene er 90 cm brede og 60 cm dype.

Er det mulig å dusje under HordaLAN?

Ja, det vil være mulighet for å dusje i fellesgarderober. Det vil være adskilte garderober for gutter og jenter.

Hvor mye strøm kan jeg bruke?

Hver deltager får én ampere (1A / 230watt) til bruk, dette holder normalt til en skjerm og PC/konsoll.
Merk at selv om datamaskinen din gjerne har en strømforsyning som er større enn 230w, betyr det ikke at den trekker det. Det er lov å ta med ekstra utstyr (skjerm, bærbar pc, konsoll, osv.) men hvis det kan skape problemer kan du bli bedt om å koble dette fra eller bare bruke én av delene.

Hvor kan jeg oppbevare bagasje?

Bagasje kan oppbevares under bordplassen man har disponibel. Her må du gjerne forhøre deg med personene som sitter ved siden av deg, om dere kan få til en grei løsning ang. oppbevaring av bagasje. Av sikkerhetsmessige årsaker må det ikke oppbevares bagasje bak plassen sin slik at midtgangen mellom radene blir blokkert for ferdsel. Det skal være mulig for andre deltakere og crew å kunne gå mellom radene. Så lenge plassering av bagasje ikke blokkerer midtgangen så skal oppbevaring av bagasje gå fint.

Hvor kan jeg sove?

Vi har et eget område som er designert til å kunne sove i. Her vil det være vakthold utenfor for å passe på. I denne sovesalen skal det være stille og rolig, så dersom man har en oppblåsbar madrass så må denne blåses opp utenfor sovesalen. Det er også mulig å sove ved plassen sin så lenge man ikke sover under bordplassen (av sikkerhetsmessige årsaker) eller blokkerer midtgangen mellom radene, og har synlig frie luftveier. Dersom du blir sovende sittende, med for eksempel en pute på tastaturet, vil vi sterkt anbefale at du ikke sover lenge i denne stillingen.

Hva slags type billetter er tilgjengelig til HordaLAN 2024?
  1. Standard deltagerbillett for deg f.o.m. 13 år: Tilgang til arrangementet, soveplass, bordplass.
  2. Ung-billett for deg f.o.m. 11 t.o.m. 13 år: Tilgang til arrangementet, soveplass, bordplass på egne ung-rader.
  3. Veteran-billett for deg f.o.m. 18 år: Tilgang til arrangementet, soveplass, bordplass på egne veteran-rader, prioritert innsjekk, tilgang til felles kjøleskap i veteran-området.
  4. Dagspass: Tilgang til arrangementet for den aktuelle dagen, men ingen soveplass eller bordplass. Kan delta på konsertene, besøke standsene, og offline-aktivitetene.

Merk at selv om du er 18 år eller eldre, og har muligheten til å kjøpe veteran-billett, har du også valget om å kjøpe standard-billett.

Medlemskap i HordaLAN Dataforening for 2023/2024 er inkludert i alle billettene. Dette gir deg stemmerett på årsmøtet vårt, og det gir oss frifondsmidler slik at vi kan lage bedre arrangement. Hvis du ikke ønsker å være medlem kan du sende en epost til [email protected] etter billettkjøpet er gjennomført.

Hva må jeg ha med meg til innsjekk?

Gyldig legitimasjon med bilde og forhåndsregistrert billett. Dersom du ikke er fylt 16 år, vil vi også trenge samtykkeskriv signert av foreldre/verge som tillater at du kan delta og overnatte ved arrangementet. Dette kan leveres digitalt, og er noe vi anbefaler. Dette kan gjøres inne i billettsystemet.

Kan jeg ta med kjøleskap, vaffeljern, kaffetrakter eller andre hvitevarer?

I utganspunket ikke, men vi tillater bruk av enkelte små kjøleskap mot at det kjøpes en egen plass til kjøleskapet, og at det samtidig sendes en skriftlig søknad til [email protected] med dokumentasjon på kjøleskapet.

Dette er en forutsetning for at vi skal vite om vi kan tillate det eller ikke.

Det er en forutsetning at søknaden godkjennes før kjøleskapet slippes inn i hallen.

Andre hvitevarer er ikke tillatt da dette trekker for mye strøm til at vi kan tillate det, og kan være brannfarlig hvis det håndteres feil. Det finnes derimot mikrobølgeovn og vannkoker til låns ved kiosken.

Må jeg ta med meg egen stol?

Nei, men det er anbefalt med egen stol eller i hvert fall en pute å ha i ryggen eller sitte på, da stolene vi har til utlåns blir noe ubehagelig å sitte på i 5 dager i strekk.

Er det tyverier på HordaLAN?

Vi kan dessverre ikke garantere at utstyret ditt ikke blir stjålet, men vi har et stort sikkerhets crew som gjør sitt beste for deltakernes sikkerhet og velbehag. Det kan være en god idé å ta med seg verdigjenstander når du forlater plassen din, eller få noen av vennene dine til å passe på dem.
Vi har ellers et godt samarbeid med Røde Kors og Politiet, begge vil være tilstede under deler av arrangementet.

Hva skjer dersom noe av utstyret mitt skulle bli stjålet eller ødelagt?

HordaLAN er ikke ansvarlig for noen form for økonomiske tap, direkte eller indirekte knyttet til arrangementet, men vi anbefaler å politianmelde eventuelle tyverier. Vi anbefaler også reiseforsikring.

Er det mulig å parkere?

Det er mulig å parkere, men vi har begrenset kapasitet, så det er førstemann til mølla-prinsippet som gjelder.


Sikkerhet

Sikkerheten under våre arrangementer er vår absolutt høyeste prioritet. Det er utrolig viktig for oss at våre deltagere kan føle seg trygg under hele arrangementet – både dag og natt. Vi har derfor håndplukkede sikkerhetsvakter som er utstyrt med samband, lommelykt og refleksvest. Alle våre sikkerhetsvakter er myndige personer som har fått en nøye innføring i rutiner og hvordan ulike situasjoner skal håndteres. Vi har også et tett samarbeid med politiet som er klar over når og hvor våre arrangementer finner sted, slik at de lett kan rykke ut dersom vi måtte ha behov for det.

Vi er svært nøye på at absolutt ingen andre enn våre betalende gjester skal få adgang til lokalet. Vi benytter oss derfor av et båndsystem som fungerer på den måten at alle våre deltagere får et bånd rundt armen, og dette båndet må fremvises uoppfordret til sikkerhetsvaktene før personen får gå inn i lokalet.

Vi har også våre egne HMS-ansvarlige som kan førstehjelp og har tilgjengelig isposer, plaster, bandasje, rensevann osv. Sjåfører og bil har vi også alltid tilgjengelig dersom noen skulle være så uheldig å måtte dra til legevakten.