FAQ

FAQ

Ubesvarte spørsmål?

Dersom du har spørsmål som ikke avklares nedenfor, ta gjerne kontakt via vår Facebook-side eller send oss en mail til adressen som du finner nederst på nettsiden.


Når åpner dørene?

Vi åpner dørene kl 16:00 Fredag 27. april

Når stenger dørene?

Vi kutter internett og strøm kl 12:00 Tirsdag 1. Mai
Alle deltagere må være ute av hallen innen kl 18:00, hvis du må være lengre i hallen av ulike årsaker må dette avtales på forhånd.

Hvor finner jeg info om compoene?

Her! :D

Hvor lenge varer en dagspass?

En dags billett varer i 24timer og går ut kl 02:00, for å være lengre i hallen etter dette tidspunktet må en ny dagspass kjøpes.

Hvor lenge varer et helgepass?

Et helgepass varer fra fredag til natt til mandag, kl 02:00.

Hva er et festival pass?

Et festival pass gir deg tilgang til hele arrangementet men gir deg innen fast plass slik som en LAN billett gjør.

Hvor lang internettkabel trenger jeg?

Vi anbefaler at du tar med deg en 10 meter lang internettkabel, hvis du har kortere kabel er det ikke sikkert denne er lang nok.

Er det trådløst nett? (WiFi)

Ja, det settes opp trådløst nett, men dette er hovedsaklig ment for mobiler/tablets, så det anbefales ikke å laste ned eller spille på dette.

Hvor rask er nettet?

Den totale kapasiteten på nettverket er 10Gbps.

Hvor stor plass får jeg?

Deltakerplassene er 90 cm brede og 60 cm dype.

Er det mulig å dusje under HordaLAN?

Ja, det vil være mulighet for å dusje i fellesgarderober. Det vil være adskilte garderober for gutter og jenter.

Hvor mye strøm kan jeg bruke?

Hver deltager får én ampere (1A / 230watt) til bruk, dette holder normalt til en skjerm og pc.
Merk at selv om datamaskinen din gjerne har en strømforsyning som er større enn 230w, betyr det ikke at den trekker det. Det er lov å ta med ekstra utstyr (skjerm, bærbar pc, konsoll, osv.) men hvis det kan skape problemer kan du bli bedt om å koble dette fra eller bare bruke én av delene.

Hvor kan jeg oppbevare bagasje?

Bagasje kan oppbevares under bordplassen man har disponibel. Her må du gjerne forhøre deg med personene som sitter ved siden av deg, om dere kan få til en grei løsning ang. oppbevaring av bagasje. Av sikkerhetsmessige årsaker må det ikke oppbevares bagasje bak plassen sin slik at  midtgangen mellom radene blir blokkert for ferdsel. Det skal være mulig for andre deltakere og crew å kunne gå mellom radene. Så lenge plassering av bagasje ikke blokkerer midtgangen så skal oppbevaring av bagasje gå fint.

Hvor kan jeg sove?

Vi har et eget område som er designert til å kunne sove i. Her vil det være vakthold utenfor for å passe på. I denne sovesalen skal det være stille og rolig, så dersom man har en oppblåsbar madrass så må denne blåses opp på forhånd. Det er også mulig å sove ved plassen sin så lenge man ikke sover under bordplassen (av sikkerhetsmessige årsaker) eller blokkerer midtgangen mellom radene. Dersom du blir sovende sittende, med for eksempel en pute på tastaturet, vil vi sterkt anbefale at du ikke sover lenge i denne stillingen.

Hva slags typer billetter er tilgjengelig til HordaLAN 2017?

1. Deltagerbillett, fult arrangement med pc-plass (675kr). Deltagerbillett, helg med pc-plass (600kr) 2. 3. Deltagerbillett uten pc-plass "festivalpass" (400kr). 4. Dagspass (100kr).

Hva må jeg ha med meg til innsjekk?

Gyldig legitimasjon med bilde og forhåndsregistrert billett. Dersom du ikke er fylt 16 år, vil vi også trenge samtykkeskriv signert av foreldre/verge som tilater at du kan delta og overnatte ved arrangementet.

Er det lov med hyller?

Ja! I år er det lov med hyller, vi ønsker å prøve dette ut i år da det har vert stor etterspørsel.

Men det er veldig viktig at hyllen er forsvarlig lager og følger følgene krav.

- Den kan ikke veie mer en 10 Kg

- Må ikke være høyere enn 140 cm

- Må ikke være breiere en 80 cm. 

Hyllen må godkjennes av vårt crew før du kan ta den i bruk. Hyller som ikke godnes kan ikke brukes. 

Om hyllen skulle bli en trussel for sikkerheten på LANet kan du bli bedt om å fjerne den.

Kan jeg ta med kjøleskap, vaffeljern, kaffetrakter eller andre hvitevarer?

I utganspunket ikke, men vi tilalter bruk av enkelte små kjøleskap mot at det kjøpes en egen plass til kjølrskapet og at det sendes en skriftelig søknad til [email protected] med dokumentasjon på kjøleskapet.

Dette er en forutsetning for at vi skal vite om vi kan tillate der eller ikke.

Det er en forutsetning at søknaden godkjennes før at kjøleskapet slippes inn i hallen.

Andre hvitevarer er ikke tilat da dette er trekker for mye strøm til at vi kan tillate det, og kan være brannfarlig hvis det håndteres feil. Det finnes derimot mikrobølgeovn og vannkoker til låns ved kiosken.

Må jeg ta med meg egen stol?

Nei, men det er anbefalt med egen stol eller i hvert fall en pute å ha i ryggen eller sitte på, da stolene vi har til utlåns blir noe ubehagelig å sitte på i 5 dager i strekk.

Er det tyverier på HordaLAN?

Vi kan dessverre ikke garantere at utstyret ditt ikke blir stjålet, men vi har et stort sikkerhetscrew som gjør sitt beste for deltakernes sikkerhet og velbehag. Det kan være en god idé å ta med seg verdigjenstander når du forlater plassen din, eller få noen av vennene dine til å passe på dem.
Vi har ellers et godt samarbeid med Røde Kors og Politiet, begge vil være tilstede under deler av arrangementet.

Hva skjer dersom noe av utstyret mitt skulle bli stjålet eller ødelagt?

HordaLAN er ikke ansvarlig for noen form for økonomiske tap, direkte eller indirekte knyttet til arrangementet, men vi anbefaler å politianmelde eventuelle tyverier. Vi anbefaler også reiseforsikring.

Er det mulig å parkere?

Det er mulig å parkere, men vi har begrenset kapasitet, så det er førstemann til mølla-prinsippet som gjelder.


Sikkerhet

Sikkerheten under våre arrangementer er vår absolutt høyeste prioritet. Det er utrolig viktig for oss at våre deltagere kan føle seg trygg under hele arrangementet – både dag og natt. Vi har derfor håndplukkede sikkerhetsvakter som er utstyrt med samband, lommelykt og refleksvest. Alle våre sikkerhetsvakter er myndige personer som har fått en nøye innføring i rutiner og hvordan ulike situasjoner skal håndteres. Vi har også et tett samarbeid med politiet som er klar over når og hvor våre arrangementer finner sted, slik at de lett kan rykke ut dersom vi måtte ha behov for det.

Vi er svært nøye på at absolutt ingen andre enn våre betalende gjester skal få adgang til lokalet. Vi benytter oss derfor av et båndsystem som fungerer på den måten at alle våre deltagere får et bånd rundt armen, og dette båndet må fremvises uoppfordret til sikkerhetsvaktene før personen får gå inn i lokalet.

Vi har også våre egne HMS-ansvarlige som kan førstehjelp og har tilgjengelig isposer, plaster, bandasje, rensevann osv. Sjåfører og bil har vi også alltid tilgjengelig dersom noen skulle være så uheldig å måtte dra til legevakten.