Hjelp, barnet mitt skal på LAN!??

Hjelp, barnet mitt skal på LAN!??

Kjære foreldre og foresatte!

Vi forstår at mange har spørsmål de vil ha svar på før de sender barna på et arrangement “uten tilsyn” i flere dager, og tenker å svare på noen av disse her. Hvis dere opplever at det er andre ting dere trenger svar på, finner dere kontaktinfo nederst i skrivet.

Hva må vi gjøre før ankomst?

  • Pakkelisten finnes på https://hordalan.no/news/pakkeliste
    • Vær oppmerksomme på at det er mye utstyr som bruker bluetooth på LAN-et og det er ikke alltid sikkert at alt funker samtidig. Om mulig, bruk utstyr med ledning.

  • Enkeltmadrasser er bra greier, dobbelmadrasser tar veldig mye plass. Vær solidarisk, og gå for noe som ikke er unødvendig stort.

  • Merk alle eiendeler tydelig med navn og rydd litt på plassen hvis du ikke sitter ved den. Vi kommer til å følge med etter beste evne, men tyveri kan likevel forekomme.

  • Gjør dere kjent med arrangementets regler. Disse finner dere på https://hordalan.no/info/rules


Hvordan kan deltagerne ta vare på seg selv?

  • Mat: Det vil være kiosk i hallen, i tillegg til salg av både pizza og smurte baguetter fra BigBite.

  • Søvn: Det vil være en sovesal adskilt fra spillflaten, der deltagerne gjennom arrangementet har mulighet for å sove. Det oppfordres til å rydde vekk madrass/dyne/denslags når man ikke sover. Dette gir plass til andre og bidrar til å unngå at man for eksempel ved et uhell punkterer en madrass. Det vil være tilsyn i sovehallen om natten for å holde lydnivået nede.

  • Renslighet: Deltagere har tilgang på dusj gjennom hele arrangementet og vi oppfordrer deltagerne sterkt til å benytte seg av muligheten.

  • Ryddighet: Vertskap vil gå runder for å tømme søppelsekker, men deltagere er selv ansvarlig for å rydde sin egen plass. Jo færre brusbokser og nuddelkopper du har på plassen din, jo triveligere blir det.


Hvem andre skal passe på deltagerne?

  • Sikkerhet og trivsel: Sikkerhet på HordaLAN Dataparty ivaretas av Vertskap. Vertskap gjør en god kombinasjon av oppgaver, blant annet passe på hvem som har tilgang til arrangementet, sørge for brannsikkerhet, være engasjert i hvordan deltagerne har det, og bistå med problemer som ikke er av helserelatert karakter. Mannskapet inkluderer fagvektere, deltagerforeldre, barnehageansatte, og andre som har interesse av å bidra til et trygt og trivelig arrangement.

  • Helse og trivsel: Helse- og sanitærforhold på HordaLAN Dataparty ivaretas av Medic-teamet. Medic bidrar med råd om at vann og søvn er viktig, gode samtaler til de som trenger litt støtte, gnagsårplaster, eller innledende håndtering av større problemer. Medic består av dedikerte frivillige med stor samlet erfaring, og flere i Medic er i helserettede utdanninger eller arbeid. Det er egen arrangementslege tilgjengelig under hele HordaLAN.


Hvordan kan jeg passe på barnet mitt under arrangementet?

  • Kom på besøk! Hallen vil hele døgnet være tilgjengelig for foreldre, og vi vil gjerne at du svinger innom. Når du møter opp vil du enten kunne ringe barnet for å be dem hente deg ved døren, eller du kan bli fulgt inn av en av vertene våre. Dette kan virke litt kronglete, men er for å bidra til at barn ikke kommer i møte med fremmede voksne eller foreldre som ikke skal ha tilgang.

  • Bli med i mannskapet! Vi kan ikke gjennomføre arrangementet uten frivillig hjelp, og det er mange som er like flinke til å hjelpe tenåringer som tenåringsforeldre. Du får muligheten til å følge litt med, og samtidig hjelpe flere hundre ungdommer med trivsel og trygghet. Hvis det høres ut som noe for deg, send en e-post til [email protected]!

  • Vær tilgjengelig! Vi vil gjerne garantere for at alle skal ha det bra hele tiden, men noen ting lar seg ikke styre. I tilfeller der deltagere har sykdom eller oppførsel som ikke er forenlig med videre opphold, vil du bli kontaktet angående henting eller andre løsninger. Sånn sett er det lurt om deltageren din har kontaktinfoen din, og gjerne at telefonen ikke er satt på lydløs.


Hvem kan jeg kontakte om jeg har andre spørsmål?
Døgnbemannet vakttelefon under arrangementet: 456 65 306

Generell info i forkant: [email protected]

Sikkerhet og Beredskap: [email protected]